by webmaster@zeroemissiebus.nl | 3 Jan 2022
De omschakeling naar alternatieven voor dieselbussen gaat steeds sneller. Belangrijkste argument om over te gaan op schone bussen is het milieu. OV-bussen op alternatieve energiedragers stoten aanzienlijk minder uit. Hoeveel ongeveer? In een overzichtelijke...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 13 dec 2021
Samenwerkingsverband DOVA heeft een digitale laadkaart ontwikkeld om de afstemming tussen de ov-opdrachtgevers en de netbeheerders te vergemakkelijken. Op deze kaart kunnen ov-autoriteiten aangeven waar bussen nu worden geladen en wat de laadbehoefte zal zijn in de...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 20 sep 2021
Het rapport Zero-emissiebus, hoe doe je dat? van CROW-KpVV uit voorjaar 2020 heeft een update gekregen. Sinds vorig jaar is het aantal zero-emissiebussen in het Nederlandse openbaar vervoer namelijk fors opgevoerd. In de Update 2021 komt de grootschalige instroom van...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 18 apr 2021
Hoe kunnen vervoerders en ov-autoriteiten er voor zorgen dat vraag en aanbod van duurzame energie goed op elkaar worden afgestemd? Daarover gaat het rapport ‘Duurzame energievoorziening voor OV en spoor: opgaven, initiatieven, kansen’. Het rapport vat de...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 24 Jun 2020
De implementatie van zero-emissiebussen in het Nederlandse ov is geen kwestie van kiezen voor de ene of de andere techniek. Het beste resultaat is voor iedere ov-autoriteit anders. Dat is de rode draad in het onderzoek ‘Zero-emissiebus, hoe doe je dat?’ van Goudappel...
Recente reacties