by constant.stroecken@crow.nl | 24 nov 2022
Welke richtlijnen zijn mogelijk voor busstallingen, zodat batterij- en waterstofbussen daar brandveilig kunnen staan en van energie worden voorzien? Naar die vraag heeft het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV) onderzoek gedaan in opdracht van CROW-KpVV....
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 26 Jul 2022
Het Platform duurzaam ov en spoor (PDOVS) heeft in 2021 een inhoudelijke verkenning laten uitvoeren naar kansen voor het regionaal invullen van de toekomstige vraag naar hernieuwbare energie vanuit OV en Spoor. Dat is onder andere gedaan met behulp van een zogenoemde...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 3 Jan 2022
De omschakeling naar alternatieven voor dieselbussen gaat steeds sneller. Belangrijkste argument om over te gaan op schone bussen is het milieu. OV-bussen op alternatieve energiedragers stoten aanzienlijk minder uit. Hoeveel ongeveer? In een overzichtelijke...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 13 dec 2021
Samenwerkingsverband DOVA heeft een digitale laadkaart ontwikkeld om de afstemming tussen de ov-opdrachtgevers en de netbeheerders te vergemakkelijken. Op deze kaart kunnen ov-autoriteiten aangeven waar bussen nu worden geladen en wat de laadbehoefte zal zijn in de...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 20 sep 2021
Het rapport Zero-emissiebus, hoe doe je dat? van CROW-KpVV uit voorjaar 2020 heeft een update gekregen. Sinds vorig jaar is het aantal zero-emissiebussen in het Nederlandse openbaar vervoer namelijk fors opgevoerd. In de Update 2021 komt de grootschalige instroom van...
Recente reacties