by constant.stroecken@crow.nl | 12 sep 2023
Het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV) heeft in opdracht van CROW-KpVV onderzoek gedaan naar de effecten van een brand of explosie van een zero-emissiebus op een ov-knooppunt. En naar de maatregelen die de gevolgen van een incident kunnen beperken. Het...
by constant.stroecken@crow.nl | 24 nov 2022
Welke richtlijnen zijn mogelijk voor busstallingen, zodat batterij- en waterstofbussen daar brandveilig kunnen staan en van energie worden voorzien? Naar die vraag heeft het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV) onderzoek gedaan in opdracht van CROW-KpVV....
by constant.stroecken@crow.nl | 4 okt 2022
De Monitor zero-emissiebussen is uitgebreid met vier nieuwe grafieken: het aantal ov-bussen per concessie, de inzet van ov-bussen naar brandstof, het aantal zero-emissiebussen in Europa per jaar, én per land. Bij de grafiek van aantal ov-bussen per concessie springt...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 26 Jul 2022
Het Platform duurzaam ov en spoor (PDOVS) heeft in 2021 een inhoudelijke verkenning laten uitvoeren naar kansen voor het regionaal invullen van de toekomstige vraag naar hernieuwbare energie vanuit OV en Spoor. Dat is onder andere gedaan met behulp van een zogenoemde...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 3 Jan 2022
De omschakeling naar alternatieven voor dieselbussen gaat steeds sneller. Belangrijkste argument om over te gaan op schone bussen is het milieu. OV-bussen op alternatieve energiedragers stoten aanzienlijk minder uit. Hoeveel ongeveer? In een overzichtelijke...
Recente reacties