by webmaster@zeroemissiebus.nl | 31 Jan 2022
De veiligheidsrisico’s bij zero-emissiebussen zijn niet groter dan bij fossiel-aangedreven bussen. Wel zijn de risico’s anders. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Inventarisatie veiligheidsaspecten zero-emissiebussen’ door CE Delft in opdracht van CROW-KpVV....
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 23 dec 2021
Bijna 60% van de diesel- en gasbussen in het Nederlandse openbaar vervoer kan een-op-een worden vervangen door zero-emissiebussen. Dat blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau DUINN in opdracht van CROW-KpVV, op basis van de businzet in 2020. Als bussen alleen ‘s...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 13 dec 2021
Samenwerkingsverband DOVA heeft een digitale laadkaart ontwikkeld om de afstemming tussen de ov-opdrachtgevers en de netbeheerders te vergemakkelijken. Op deze kaart kunnen ov-autoriteiten aangeven waar bussen nu worden geladen en wat de laadbehoefte zal zijn in de...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 8 dec 2021
Een doelmatig, schoon en energiezuinig alternatief voor de dieselstandkachel in zero-emissiebussen is er niet echt, blijkt uit onderzoek in opdracht van CROW-KpVV. Daarom kunnen ov-autoriteiten van een standkachel in een nieuwe bus het beste eisen dat HVO de brandstof...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 6 dec 2021
Het regionale openbaar vervoer had in 2020 zwaar te lijden van corona: bijna de helft minder instappers dan in 2019. Maar 2020 was ook het jaar van vijf nieuwe ov-concessies waarin veel zero-emissiebussen zijn ingezet. Dat valt te lezen in de ‘Staat van het...
Recente reacties