Zero Emissie Bus
  • Home
  • Onderwerpen
    • Zero-emissie in de praktijk
    • Onderweg met zero-emissie
    • Kosten en financiering van zero-emissie
    • Waterstofbussen
    • Batterij-elektrische bussen
  • Bestuursakkoord
  • Kennis
  • Nieuws
  • Contact
Select Page
Invloed zero-emissiebussen op brand- en explosieveiligheid van ov-knooppunten

Invloed zero-emissiebussen op brand- en explosieveiligheid van ov-knooppunten

by constant.stroecken@crow.nl | 12 sep 2023

Het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV) heeft in opdracht van CROW-KpVV onderzoek gedaan naar de effecten van een brand of explosie van een zero-emissiebus op een ov-knooppunt. En naar de maatregelen die de gevolgen van een incident kunnen beperken. Het...
Ontwerprichtlijnen brandveiligheid stallingen voor zero-emissiebussen

Ontwerprichtlijnen brandveiligheid stallingen voor zero-emissiebussen

by webmaster@zeroemissiebus.nl | 24 nov 2022

Welke richtlijnen zijn mogelijk voor busstallingen, zodat batterij- en waterstofbussen daar brandveilig kunnen staan en van energie worden voorzien? Naar die vraag heeft het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV) onderzoek gedaan in opdracht van CROW-KpVV....
Vier nieuwe grafieken in Monitor zero-emissiebussen

Vier nieuwe grafieken in Monitor zero-emissiebussen

by constant.stroecken@crow.nl | 4 okt 2022

De Monitor zero-emissiebussen is uitgebreid met vier nieuwe grafieken: het aantal ov-bussen per concessie, de inzet van ov-bussen naar brandstof, het aantal zero-emissiebussen in Europa per jaar, én per land. Bij de grafiek van aantal ov-bussen per concessie springt...
Gebruik energie voor zero-emissiebus uit regionale opwek

Gebruik energie voor zero-emissiebus uit regionale opwek

by webmaster@zeroemissiebus.nl | 26 Jul 2022

Het Platform duurzaam ov en spoor (PDOVS) heeft in 2021 een inhoudelijke verkenning laten uitvoeren naar kansen voor het regionaal invullen van de toekomstige vraag naar hernieuwbare energie vanuit OV en Spoor. Dat is onder andere gedaan met behulp van een zogenoemde...
Uitstoot ov-bussen bij verschillende energiedragers

Uitstoot ov-bussen bij verschillende energiedragers

by webmaster@zeroemissiebus.nl | 3 Jan 2022

De omschakeling naar alternatieven voor dieselbussen gaat steeds sneller. Belangrijkste argument om over te gaan op schone bussen is het milieu. OV-bussen op alternatieve energiedragers stoten aanzienlijk minder uit. Hoeveel ongeveer? In een overzichtelijke...
« Older Entries
Next Entries »

Recente berichten

  • Poster Milieuprestatie ov-bussen 2025: 39% bussen is zero-emissie
  • Monitor eerste kwartaal 2025: 162 zero-emissiebussen afgeleverd
  • Staat van de zero-emissiebussen 2024: instroom blijft nog achter
  • Monitor: 337 zero-emissiebussen ingestroomd in 2024
  • Samenvatting verschenen van rapport Ontwerprichtlijnen brandveiligheid stallingen

Recente reacties

    ZeroEmissieBus-logo

    Meer informatie over de organisatie van het kennisplatform Zero-emissiebus vind je op deze pagina

    Zero-emissiebus

    Kennisplatform Zero-emissiebus verzamelt actuele kennis en expertise voor geïnteresseerden. Heb je zelf een bijdrage, stuur ons dan je bericht via e-mail

    Nieuwsbrief

    Lees het laatste nieuws over zero-emissiebus vervoer in de nieuwsbrief Collectief Vervoer van CROW-KpVV. Meld je aan via deze pagina

    • Home
    • Onderwerpen
      • Zero-emissie in de praktijk
      • Onderweg met zero-emissie
      • Kosten en financiering van zero-emissie
      • Waterstofbussen
      • Batterij-elektrische bussen
    • Bestuursakkoord
    • Kennis
    • Nieuws
    • Contact

    Fotografie © Annette Lammerse en Jorne Bonte. Foto’s mogen niet zonder toestemming worden gebuikt.