by constant.stroecken@crow.nl | 24 nov 2022
Welke richtlijnen zijn mogelijk voor busstallingen, zodat batterij- en waterstofbussen daar brandveilig kunnen staan en van energie worden voorzien? Naar die vraag heeft het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV) onderzoek gedaan in opdracht van CROW-KpVV....
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 11 Jul 2021
Het aandeel emissievrije ov-bussen in Nederland is gestegen van 15,2% in het voorjaar van 2020 naar 23,5% in dezelfde periode van 2021. In totaal gaat het om 1.276 zero-emissiebussen op totaal ruim 5.400 bussen. CROW-KpVV brengt sinds 2009 op de ‘Poster...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 24 nov 2020
Zero-emissiebussen helpen de CO2-uitstoot verminderen, maar is de elektrische aandrijving ook van invloed op de klanttevredenheid in het openbaar vervoer? Waarschijnlijk wel, luidt het antwoord. Hoewel op het positieve effect ook wat is af te dingen. In opdracht van...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 23 nov 2020
Schone bussen zijn niet alleen beter voor het milieu, ze zijn ook een stuk stiller. Daarmee stellen ze weggebruikers voor nieuwe vraagstukken. Zo is het voor blinden en slechtzienden moeilijker om de voertuigen te horen en in te schatten of ze veilig kunnen...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 30 sep 2020
Naast de 12 waterstofbussen die al in het Nederlandse openbaar vervoer rijden, komen in 2021 nog eens 50 waterstofbussen extra in bedrijf. Hoe de waterstofprojecten zich hebben ontwikkeld, wat de kansen en uitdagingen zijn, staat in ‘De staat van waterstof in het...
Recente reacties