by webmaster@zeroemissiebus.nl | 18 nov 2024
Van de ruim 5.000 ov-bussen in Nederland is al 32% zero-emissie. Dat blijkt uit de poster Milieuprestatie ov-bussen 2024. Inmiddels bestaat in acht van de 28 ov-concessies het grootste deel van het wagenpark uit zero-emissiebussen. Het OV-bureau Groningen Drenthe en...
by constant.stroecken@crow.nl | 3 mei 2024
Met de Staat van de zero-emissiebussen 2023 laat CROW-KpVV zien hoever de ov-sector in Nederland is gevorderd met de doelstellingen uit het Bestuursakkoord Zero Emissie Regionaal Openbaar Vervoer per Bus (BAZEB). Voor het BAZEB-akkoord tekenden in 2016 het IPO, de...
by constant.stroecken@crow.nl | 26 mrt 2024
Op verzoek van CROW-KpVV heeft Tanja TopConsult opnieuw alle meerkosten berekend voor de inzet van zero-emissiebussen ten opzichte van die van dieselbussen. Bij de inventarisatie van de ‘onrendabele top’ van elektrische bussen spelen de oplaadkosten een...
by constant.stroecken@crow.nl | 12 sep 2023
Het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV) heeft in opdracht van CROW-KpVV onderzoek gedaan naar de effecten van een brand of explosie van een zero-emissiebus op een ov-knooppunt. En naar de maatregelen die de gevolgen van een incident kunnen beperken. Het...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 24 nov 2022
Welke richtlijnen zijn mogelijk voor busstallingen, zodat batterij- en waterstofbussen daar brandveilig kunnen staan en van energie worden voorzien? Naar die vraag heeft het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV) onderzoek gedaan in opdracht van CROW-KpVV....
Recente reacties