by constant.stroecken@crow.nl | 24 nov 2022
Welke richtlijnen zijn mogelijk voor busstallingen, zodat batterij- en waterstofbussen daar brandveilig kunnen staan en van energie worden voorzien? Naar die vraag heeft het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV) onderzoek gedaan in opdracht van CROW-KpVV....
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 3 Jan 2022
De omschakeling naar alternatieven voor dieselbussen gaat steeds sneller. Belangrijkste argument om over te gaan op schone bussen is het milieu. OV-bussen op alternatieve energiedragers stoten aanzienlijk minder uit. Hoeveel ongeveer? In een overzichtelijke...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 23 dec 2021
Bijna 60% van de diesel- en gasbussen in het Nederlandse openbaar vervoer kan een-op-een worden vervangen door zero-emissiebussen. Dat blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau DUINN in opdracht van CROW-KpVV, op basis van de businzet in 2020. Als bussen alleen ‘s...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 20 sep 2021
Het rapport Zero-emissiebus, hoe doe je dat? van CROW-KpVV uit voorjaar 2020 heeft een update gekregen. Sinds vorig jaar is het aantal zero-emissiebussen in het Nederlandse openbaar vervoer namelijk fors opgevoerd. In de Update 2021 komt de grootschalige instroom van...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 30 sep 2020
Naast de 12 waterstofbussen die al in het Nederlandse openbaar vervoer rijden, komen in 2021 nog eens 50 waterstofbussen extra in bedrijf. Hoe de waterstofprojecten zich hebben ontwikkeld, wat de kansen en uitdagingen zijn, staat in ‘De staat van waterstof in het...
Recente reacties