by constant.stroecken@crow.nl | 12 sep 2023
Het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV) heeft in opdracht van CROW-KpVV onderzoek gedaan naar de effecten van een brand of explosie van een zero-emissiebus op een ov-knooppunt. En naar de maatregelen die de gevolgen van een incident kunnen beperken. Het...
by constant.stroecken@crow.nl | 24 nov 2022
Welke richtlijnen zijn mogelijk voor busstallingen, zodat batterij- en waterstofbussen daar brandveilig kunnen staan en van energie worden voorzien? Naar die vraag heeft het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV) onderzoek gedaan in opdracht van CROW-KpVV....
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 3 Jan 2022
De omschakeling naar alternatieven voor dieselbussen gaat steeds sneller. Belangrijkste argument om over te gaan op schone bussen is het milieu. OV-bussen op alternatieve energiedragers stoten aanzienlijk minder uit. Hoeveel ongeveer? In een overzichtelijke...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 23 dec 2021
Bijna 60% van de diesel- en gasbussen in het Nederlandse openbaar vervoer kan een-op-een worden vervangen door zero-emissiebussen. Dat blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau DUINN in opdracht van CROW-KpVV, op basis van de businzet in 2020. Als bussen alleen ‘s...
by webmaster@zeroemissiebus.nl | 20 sep 2021
Het rapport Zero-emissiebus, hoe doe je dat? van CROW-KpVV uit voorjaar 2020 heeft een update gekregen. Sinds vorig jaar is het aantal zero-emissiebussen in het Nederlandse openbaar vervoer namelijk fors opgevoerd. In de Update 2021 komt de grootschalige instroom van...
Recente reacties