by constant.stroecken@crow.nl | 31 Jan 2022
De veiligheidsrisico’s bij zero-emissiebussen zijn niet groter dan bij fossiel-aangedreven bussen. Wel zijn de risico’s anders. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Inventarisatie veiligheidsaspecten zero-emissiebussen’ door CE Delft in opdracht van CROW-KpVV....
by constant.stroecken@crow.nl | 23 dec 2021
Bijna 60% van de diesel- en gasbussen in het Nederlandse openbaar vervoer kan een-op-een worden vervangen door zero-emissiebussen. Dat blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau Duinn in opdracht van CROW-KpVV, op basis van de businzet in 2020. Als bussen alleen ‘s...
by constant.stroecken@crow.nl | 6 dec 2021
Met de brochure ‘Staat van de zero-emissiebussen 2021’ laat CROW-KpVV zien hoever we zijn gevorderd op weg naar ‘eindhalte’ 2030. Dan moeten alle bussen in het stads- en streekvervoer zero emissie zijn, zoals afgesproken in...
by constant.stroecken@crow.nl | 6 dec 2021
Het regionale openbaar vervoer had in 2020 zwaar te lijden van corona: bijna de helft minder instappers dan in 2019. Maar 2020 was ook het jaar van vijf nieuwe ov-concessies waarin veel zero-emissiebussen zijn ingezet. Dat valt te lezen in de ‘Staat van het...
by constant.stroecken@crow.nl | 7 okt 2021
CROW-KpVV geeft voortaan ieder kwartaal een monitor uit van de instroom van zero-emissiebussen in het Nederlandse openbaar vervoer. Uit de monitor van het derde kwartaal 2021 blijkt dat de introductie van die bussen, ondanks corona, op peil blijft. De laatste...
Recente reacties